A Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) sem akar lemaradni a napjainkban tomboló közösségi
médiahájpról. A NOB egy egyedi design-nal ellátott, a személyes timeline profiltól eltérő
Facebook megjelenést - "Explore London 2012" - biztosít a londoni olimpia kapcsán az egyéni sportolók, csapatok nemzeti olimpiai bizottságok és a különböző sportágak számára.

A közösségi felületek fanatikusai
Lépten-nyomon azt halljuk, hogy az emberek többsége akár még a munkaidő nagy részét is a
közösségi felületeken tölti. A 35 év alattiak sex után is a közösségi hálóban találják meg a boldogságukat!? :)


Forrás: Gadgetology study - how addicting is social media? http://www.retrevo.com/content/blog/facebooktwitternewcigarette

A sportszerető fanatikusok social-lázát támasztja alá, hogy a foci Európa-bajnokság
döntőjében másodpercenként több mint 15 ezer üzenetet küldtek a Twitter felhasználói, amikor a spanyol válogatott megszerezte negyedik gólját a döntőben, és ezzel a közösségi mikroblog új, sporttal kapcsolatos rekordot állított fel. Még februárban a Super Bowl döntő utolsó három percében a másodpercenkénti 12 ezer 233 üzenet volt a csúcs.

Az amerikai focibajnokság döntőjén, a szurkolók kiszolgálása szempontjából a korábbi Super
Bowl-ok kommunikációs megoldásaitól eltérően, az idei év egyik legnagyobb újdonsága, hogy
- a fogyasztói interakcióra építve - létrehoztak egy közösségi média központot, ahonnét az
odalátogató150 ezer néző számára kívánták megkönnyíteni az információáramlást. A platformot megálmodó és létrehozó Raidious digitális marketing ügynökség olyan keresőmotort alkotott, melynek segítségével a szurkolók információéhségét elégítették ki az eseménnyel kapcsolatosan. A 260 négyzetméternyi iroda 20 fős személyzete napi 15 órában monitorozta a közösségi felületeken (pl.: Facebook, Twitter) zajló digitális beszélgetéseket.

Impulzushálót fon a NOB
Az Explore London 2012 névvel, a szokásos timeline-vonaltól eltérő, egyedi design-nal
olimpiai oldal indult a Facebookon, ahová egyéni sportolók, csapatok, olimpiai bizottságok,
sportágak integrálódhatnak, s válhatnak részesévé egy nagy közösségi dzsemborinak. Ezen az
egyedi gyűjtőoldalon kerülhetnek interakcióba a szurkolókkal, posztolhatnak képeket (a
videos tartalmak a televíziós társaságok kiváltsága).

 

Forrás: https://www.facebook.com/pages/olympics

Az elkészült oldal a NOB és a Facebook hosszútávú együttműködésen alapul. Jelenleg az
olimpián induló közel 10.000 sportoló töredéke szerepel az oldalon. Az "Explore London 2012"
oldal egyedisége abban is megmutatkozik, hogy ezen a felületen egyáltalán nem lesznek
láthatóak hirdetések. Ez azért sem meglepő, mert bár az oldal látogatottsága az olimpiához
közeledve minden bizonnyal egyre nagyobb lesz, a NOB ezen a platformon is tartja magát a
"No commercialisation" alapelvhez, ami annyit tesz, hogy a versenyhelyszíneken a hivatalos
időmérők és sportbeszállítók kivételével semmilyen egyéb kereskedelmi típusú hirdetés nem
lehetséges.

A NOB egyébként nem csupán a Facebookon, hanem egyéb social felületekre (Google+, Twitter, Foursquare, Tumbler, Instagramm), országspecifikus közösségi portálokra (pl.: a kínai Youku nevű videomegosztó) is kiterjeszti az olimpiai élményt.

by Bery :)