Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Közösségi médiabusiness

A közösségi média makro szintű jelentőségét járta körül a Forrester Research kutatócég „Groundswell” elnevezésű kutatása. A felmérés két fő konklúzióval zárt. Az egyik, hogy a technológiák fejlődése a fogyasztók márkaelfogadásában, illetve elutasításában, valamint közösségi tapasztalatában (shared social experience) is változást idéz majd elő, ezáltal a közösségek a következő generációs termékek aktív alakítóivá válnak majd. A felmérés másik következtetése, hogy a technológiák fejlődésével a közösségi web öt stádiumon megy keresztül.

Forrás: forrester.com

Az első négyen már túl is estünk: az első a „közösségi kapcsolatok” kora, mikor a felhasználók kapcsolatba lépnek egymással és megosztják tartalmaikat, gondolataikat,  a második a „közösségi funkcionalitás” kora, amikor a közösségi oldalak működése az operációs rendszerekre kezd hasonlítani, a harmadik a „közösségi kolonizálás” kora, mikor minden élmény és tapasztalat közösségivé válik, a következő a „közösségi kontextusok” kora, melynek jellemzője a tárgyilagos tartalmak és a személyre szabottság, az utolsó, melyet épp manapság élünk át pedig a „közösségi kereskedelem” kora. Ebben az az irányadó, hogy a  közösségek határozzák meg a jövő termékeit és szolgáltatásait.

Az egyes márkák közösségi-média jelenlétéhez fontos adalék, hogy a fejlettebb kommunikációs indusztrializációkban a közösségmédiára nem egy új, médiatervbe illeszthető marketingcsatornaként, hanem az üzleti működés egy újabb szintjeként (social business) hivatkoznak. Ebből a szempontból érdekes Mark Friedman, a Forbes hasábjain közölt cikke, melynek keretében amerikai vállalatok körében végzett felmérésének eredményeit közli.

Forrás: http://blogs.forbes.com/markfidelman/

Ő négy szintjét - személyes, kísérletező, részvételi, stratégiai -  mutatja be annak, hogy a cégek életében a közösségi-média milyen mértékben játszhat szerepet. Az első „személyes” szinten - ahová a cégek 60%-ka tartozik - a közösségi-média nem képezi szerves részét a cégek üzleti környezetének, a munkatársak elszigetelten, ad-hoc használják. A „kísérletezés” szintjén – a cégek 30%-ka tartozik ide – tudatosodik a cégekben a social platformok jelentősége, kísérletező jelleggel megpróbálják integrálni a közösségi-média nyújtotta lehetőségek egyes elemeit. A harmadik, „részvétel” szint - a cégek 9%-ka követi ezt a szintet -  a közösségi médiát a vállalatok integrálják a belső folyamatokba és a vállalati stratégia szerves részeként, s nem pusztán a szinergikus médiamixe egy újabb csatornájaként kezelik. A legfelső a „stratégiai” stádium, a cégek pusztán 1%-ka járja ezt az utat, itt már nem csak arról van szó, hogy a közösségi média lehetőségek integrálódnak, hanem a vállalat optimalizálja és is ezeket.

by Bery :)

0 Tovább

Bolt árnyékba taszította Phelps-et

A londoni az első olyan olimpia, ahol a közösségi média szerves részévé válik a szurkolók sportélményének. Szinte mindenki tapasztalja, hogy egy-egy siker után szinte végeláthatatlan poszt-folyam gördül át a Facebook-on. Az amerikai Bluefin Labsa még az olimpia előtt szondázta meg a social felületeket annak érdekében, hogy hiteles képet adjon arról, hogy melyik sportágat, sportolót kommentelik legnagyobb mértékben. Ki lehet a közösségi szupersztár? A kozmikus időket összetempózó Phelps csak a második leghájpoltabb sportoló a social media-felületeken. A szurkolók a „jamaicai sprinterkirály”, Usain Bolt személyiségéről áradoznak leginkább.

Forrás: AFP

Egy-egy sportág, illetve sportoló jelentőségét, ha tetszik üzleti érétkét jelentős mértékben befolyásolja az a hatás, amit a szurkolókban indukál. Szoktuk mondani, hogy a sportoló sporttehetsége a gazdasági értelemben vett tőkéje, valamint egy-egy ikonikus atléta reklámarcként a termékdifferenciálás legérdemibb megjelenítője is lehet. Ha belegondolunk, néhány évtizedekkel ezelőtt a tömegmédián (sajtó, tévén) keresztül követtük az olimpiai játékokat, majd az internet kiszélesítette azt a sávot, amelyen keresztül a „sportinformációs-cunami” ránk ömlik. Az utóbbi néhány évben pedig a Facebook, Twitter és egyéb közösségi felületek adtak lehetőséget a lojális szurkolóknak, hogy kedvenceikről „csacsogjanak” .

Ennek a közösségi lázban fogant információhalmaznak járt utána a Bluefin Labs, amely az olimpia előtt monitorozta a sportolókról, illetve az egyes sportágakról szóló bejegyzéseket. A játékokat közvetlenül megelőző időintervallumban (jul. 1-júl. 20-ig) a cég összesen 10,4 millió „olimpiai kontextusról” szóló bejegyzésen végzett tartalomelemzést. Az összesített végeredmény tekinthető az internetet, illetve a közösségi csatornákat intenzíven használó „digitális bennszülött”-ek értékítéletének is.  

Forrás: adage.com

A legtöbbet említett sport az atlétika volt 741 ezer megszólalással, azt követte az úszás, a kosárlabda, a foci és a torna. Első látásra érdekesnek tűnik számomra, hogy a legnagyobb aktivitást az atlétika generálja…? Szakmailag azok a sportágak lehetnek sikeresek, médiaképesek, szurkolók körében népszerűek, amelyek kitermelik a maguk sztárjait. Az atlétika elsőségét a folyamatos rekordok túlszárnyalásán túl az is befolyásolta, hogy a konzervatív verseny-lebonyolításhoz szokott közönség számára megjelent a színen egy színes sportolói egyéniség, aki egymagában ötvözi a tehetség faktorát, a médiaképesség, valamint az üzleti kiaknázhatóság erejét. A leghájpoltabb szupersztár a közösségi médiában nem más, mint Usain Bolt, a 100 és 200m-es világcsúcstartó jamaicai sprinter, 214 ezer kommenttel, míg a másodikra, az űridőket úszó Phelps került, 198 ezerrel. Érdekesség, hogy az első öt között van a szintén jamaicai Yohan Blake, aki Londonban méltó ellenfele lehet Bolt-nak.

Bolt komoly üzleti értékét mutatja, hogy már a pekingi olimpia évében is megérte a lifestyle Pumának támogatni őt, hiszen a futócipőjét csókolgató, egy hét alatt két világrekorddal elhíresült sprinter 250 millió dollárnyi megjelenést hozott a márkának.

Bolt mostani első helye valószínűleg a Gatorade-hirdetésnek is köszönhető, amelyben ő szerepel.

by Bery :)

0 Tovább

Olimpia a közösségi médiatérben

A Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) sem akar lemaradni a napjainkban tomboló közösségi
médiahájpról. A NOB egy egyedi design-nal ellátott, a személyes timeline profiltól eltérő
Facebook megjelenést - "Explore London 2012" - biztosít a londoni olimpia kapcsán az egyéni sportolók, csapatok nemzeti olimpiai bizottságok és a különböző sportágak számára.

A közösségi felületek fanatikusai
Lépten-nyomon azt halljuk, hogy az emberek többsége akár még a munkaidő nagy részét is a
közösségi felületeken tölti. A 35 év alattiak sex után is a közösségi hálóban találják meg a boldogságukat!? :)


Forrás: Gadgetology study - how addicting is social media? http://www.retrevo.com/content/blog/facebooktwitternewcigarette

A sportszerető fanatikusok social-lázát támasztja alá, hogy a foci Európa-bajnokság
döntőjében másodpercenként több mint 15 ezer üzenetet küldtek a Twitter felhasználói, amikor a spanyol válogatott megszerezte negyedik gólját a döntőben, és ezzel a közösségi mikroblog új, sporttal kapcsolatos rekordot állított fel. Még februárban a Super Bowl döntő utolsó három percében a másodpercenkénti 12 ezer 233 üzenet volt a csúcs.

Az amerikai focibajnokság döntőjén, a szurkolók kiszolgálása szempontjából a korábbi Super
Bowl-ok kommunikációs megoldásaitól eltérően, az idei év egyik legnagyobb újdonsága, hogy
- a fogyasztói interakcióra építve - létrehoztak egy közösségi média központot, ahonnét az
odalátogató150 ezer néző számára kívánták megkönnyíteni az információáramlást. A platformot megálmodó és létrehozó Raidious digitális marketing ügynökség olyan keresőmotort alkotott, melynek segítségével a szurkolók információéhségét elégítették ki az eseménnyel kapcsolatosan. A 260 négyzetméternyi iroda 20 fős személyzete napi 15 órában monitorozta a közösségi felületeken (pl.: Facebook, Twitter) zajló digitális beszélgetéseket.

Impulzushálót fon a NOB
Az Explore London 2012 névvel, a szokásos timeline-vonaltól eltérő, egyedi design-nal
olimpiai oldal indult a Facebookon, ahová egyéni sportolók, csapatok, olimpiai bizottságok,
sportágak integrálódhatnak, s válhatnak részesévé egy nagy közösségi dzsemborinak. Ezen az
egyedi gyűjtőoldalon kerülhetnek interakcióba a szurkolókkal, posztolhatnak képeket (a
videos tartalmak a televíziós társaságok kiváltsága).

 

Forrás: https://www.facebook.com/pages/olympics

Az elkészült oldal a NOB és a Facebook hosszútávú együttműködésen alapul. Jelenleg az
olimpián induló közel 10.000 sportoló töredéke szerepel az oldalon. Az "Explore London 2012"
oldal egyedisége abban is megmutatkozik, hogy ezen a felületen egyáltalán nem lesznek
láthatóak hirdetések. Ez azért sem meglepő, mert bár az oldal látogatottsága az olimpiához
közeledve minden bizonnyal egyre nagyobb lesz, a NOB ezen a platformon is tartja magát a
"No commercialisation" alapelvhez, ami annyit tesz, hogy a versenyhelyszíneken a hivatalos
időmérők és sportbeszállítók kivételével semmilyen egyéb kereskedelmi típusú hirdetés nem
lehetséges.

A NOB egyébként nem csupán a Facebookon, hanem egyéb social felületekre (Google+, Twitter, Foursquare, Tumbler, Instagramm), országspecifikus közösségi portálokra (pl.: a kínai Youku nevű videomegosztó) is kiterjeszti az olimpiai élményt.

by Bery :)

0 Tovább

lesipuska

blogavatar

Olimpiáról objektíven, tabuk nélkül, őszintén. Üzleti, reklámos, marketinges optikán keresztül :)

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek