Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Életem a sport

Parádés két hetet rittyentett nekünk a világ egyik legkreatívabb fővárosa. Volt itt minden: küzdelem, öröm, dráma, média-performansz. Tizenhat napon keresztül hevesen vert a szívünk, kapkodtuk a levegőt, nyaltuk a szánk szélét, mert láthattunk sportikonokat portyázni félúton a pokol kapuja és a mennyország között. Egyesek elbírták a terhet, míg mások összeroppantak a versengés hatalmas súlya alatt. De az idő pörög és máris újabb eseményt köszönthetünk. Paralimpia!

Forrás: adsoftheworld.com

Köztudott, hogy az Olimpiai Játékokat követően a parasportolók mérik össze erejüket. Fontos leszögezni, hogy olimpiai játékok rendezésére csak az a város kandidálhat, amely vállalja, hogy kis fáziskéséssel a Paralimpiát is levezényli, hiszen az itt indulók ugyanolyan elkötelezetten, sok lemondással járó, példaértékű életvitelt folytatva készülnek arra a néhány torokszorító másodpercre, amikor a győzelmi dobogó legfelső fokán állva hallhatják nemzeti himnuszukat. Ők éppúgy képesek sportolásra és sportteljesítményekre, mint ép embertársaik. E mögé egyre jelentősebb beharangozó kommunikáció is társul…

Hol máshol is tanúsítanának megkülönböztetett figyelmet (s szentelnének külön összegeket) az ország hendikeppes sportolóira, mint a multikulturális Angliában. Az angol Channel 4 a paralimpia komunikációja elég ütősre sikeredett. A londoni csinnadrattát körüllengő reklámkommunikációs harsányságban az angol Paralimpiai csapatot propagáló kampányt sem a visszafogott stratégiai irányvonal jellemzi. A Channel 4 promóció mellett más kampány is fut. Ennek a kampánystratégiának az alapötlete az, hogy „testimonals” szerűen a paralimpia angol „reménységeit” állítja csatasorba. Itt nem egy terméket akarnak ránk tukmálni, hanem a testi és értelmi fogyatékkal élők olimpiai szereplésének nemes ügyéről akarnak bennünket, egészséges állampolgárokat tájékoztatni.

Forrás: adsoftheworld.com

Forrás: adsoftheworld.com

A képeken a résztvevő sportoló képéhez a neve, a sportága, valamint minden egyes versenyző mellé egy egyedi „szívbemarkoló”, az élettörténetét dióhéjban érzékeltető üzenet társul. A hirdetés arra az egyszerű ok-okozati összefüggésre bazírozik, hogy a fogyatékkal élők társadalmi integrációjának egyik legfontosabb eszköze lehet a sport.

Forrás: adsoftheworld.com

Forrás: adsoftheworld.com

Néhány sportújságíró szerint az olimpiai játékok meghódította a szigetországot. Ezen optimista kicsengésű mondat hallatán csak remélni tudom, hogy a paralimpiai sportolók hasonló elbánásban (közel akkora médiafelhajtás) részesülnek majd, mind épp társaik.  Celebrate humanity...

by Bery :)

0 Tovább

Meztelenkedő olimpikonok

A Powerade, mint a Coca-Cola sportitala formabontó közterületi kampányba kezdett Londonban. Meztelenül fotózta az angol olimpiai csapat tagjait.

A Coca-Cola a Londoni Olimpiai Játékok egyik TOP szponzora. A Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB), mint az esemény jogtulajdonosa 11 világcégnek - Coca-Cola, Acer, Atos Origin, Dow Chemical Company, GE, McDonald’s, Omega, Panasonic, Procter and Gamble, Samsung és Visa - értékesítette a szponzori jogokat. Ezek a multi- és transznacionális vállalatok 50 millió dollárt, azaz csillagászati összeget hajlandóak kifizetni, hogy az eseményhez társulva exkluzív és globális mértékű marketing jogokat szerezzenek. Ilyen gigantikus összegek okán, pedig törekszenek is rá, hogy az eseményben rejlő összes marketingpotenciált maximálisan kihasználják.

Meztelen olimpikonok
Mivel a múltkori kissé hosszúra nyúlt olimpiai eredményességről szóló posztom alaposan megfeküdte egyesek gyomrát, úgy döntöttem, hogy könnyedebb vizek felé evezek. A téma persze marad az olimpia, csupán a köntös lesz más. Reklámbulvár! Történt ugyanis, hogy a Powerade sportital gyártó cég reklámügynöksége, a Mother London rábírt néhány angol olimpikont a „meztelenkedésre”.

Forrás: www.adage.com

A 2008-as kampány ismétlésében meztelen sportolónőkről képek készültek, melyek citlylight- és egyéb közterületi felületeken láthatóak. Anélkül, hogy az angol nőket megsérteném, mikor a "ideális nőt" képzelem magam elé, nem éppen az angol csajok domborulatai jelennek meg lelki szemei előtt.

Forrás: www.adage.com

Azt meg kell vallani, hogy egészséges férfiembert a ruhátlan nők látványa már önmagában felcsigázza, ám annál inkább felvillanyozódik, ha a "meztelen nős" kártya a sportos test kapcsán van kijátszva. A Powerade legújabb olimpiai kampányában sportaktivitás közbeni képeken láthatóak az angol atléták.

Forrás: www.adage.com

Sex sells
Mikor ezt a kampányt láttam, elindult nálam is Ockham borotvája. Sex sells – játszhatnák ki hazai sportcelebeink (van ilyen???) is angol mintára a meztelenkedés kártyáját, kiegészítve ezzel az olimpiai apanázst (20 milliót kapnak az aranyért a magyar sportolók!!!).  Már öbbször előfordult, hogy a tűéles címlapfotókon visszakacsintson ránk valamelyik közismert sportfenoménünk.

Magyar nő, jó nő
Te kit látnál szívesen? Kovács Kati, Janics Natasa, Jakabos Zsuzsanna, Bartha Nóra, Hosszú Katinka, Mészáros Anett? A szintén vonzó nő, Csipes Tamarát például a sportújságírók a legjobb sportolónőnek választották meg. Bár ő elbukta az olimpiai szereplést...

by Bery :)

0 Tovább

lesipuska

blogavatar

Olimpiáról objektíven, tabuk nélkül, őszintén. Üzleti, reklámos, marketinges optikán keresztül :)

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek